Keira Knightley se ve čtvrtek 28. února představí ve skandálním příběhu o nekonvenční ženě Sidonii-Gabrielle Colette. Ženě, která toužila po uznání a zasadila se o velké změny ve společnosti. Životopisné drama Colette: Příběh vášně režíroval uznávaný britský režisér Wash Westmoreland. Po boku Keiry Knightley se v hlavní roli objevuje ještě Dominic West. Podívejte se na video, ve kterém herečka hovoří o postavě, motivech, i o tom, co ji přesvědčilo se projektu zúčastnit.
Mladinká Sidonie-Gabrielle Colette se zamiluje do o 15 let staršího, charismatického pařížského literáta Willyho. Poté, co se vezmou, je Colette z klidného venkovského prostředí katapultována do světa zářivých pařížských salónů a opojných večírků francouzské smetánky. Colette se přizpůsobuje novému životu, noří se do bohémského světa svého manžela. Inspirativní prostředí v ní probouzí kreativitu a spisovatelský talent.
Píše první dílo ze série o Claudine. Willy jí dovolí publikovat pouze, pokud román vyjde pod jeho jménem. Fenomenální úspěch Claudine dělá z Willyho slavného spisovatele a z manželského páru opravdové celebrity.Jenže emancipovaná Colette touží po uznání. Jejich manželství se nejen vlivem Willyho nevěry a Colettina vzrůstajícího zájmu o ženy začíná hroutit. Willy se však své talentované ženy za žádnou cenu nehodlá vzdát…
Sidonie-Gabrielle Colette byla zdrojem inspirace a fascinace pro mnoho čtenářů od doby vydání jejích prvních románů, tedy na počátku 20. století ve Francii. Ačkoliv její první částečně autobiografické novely psala pod jménem svého vykořisťovatelského manžela Henry Gauthier-Villarse, známého pod pseudonymem Willy, podařilo se jí osvobodit. Romány Chéri (1920) a Gigi (1944), které vydala pod vlastním jménem, se staly bestsellery. Román Gigi byl v roce 1958 adaptován jako muzikál MGM a stal se obrovským hitem.
Anglický režisér Wash Westmoreland se rozhodl odhalit prvky jejího někdy skandálního osobního života, který ho fascinoval téměř dvě desetiletí. „Hodně let jsem na scénářích a režii pracoval s Richardem Glatzerem,“ říká Westmoreland. „Byli jsme spoluscenáristé, spolurežiséři a životní partneři. Někdy kolem roku 1999 začal Richard číst o Colette, a to jak její díla, tak i různé biografie. Uvědomili jsme si, že její příběh je jak dělaný pro film, hlavně pokud se soustředíte na její první manželství. Byla to převratná doba, počátek moderní éry, posun v rolích pohlaví. Ženy požadovaly více rovnoprávnosti ve všech oblastech života a muži se snažili vší silou odolávat. Tohle vše reprezentoval sňatek Colette a Willyho.“
O osmnáct let později, kdy Westmoreland postupně získával zkušenosti a uznání např. dramaty Patnáctiletá (Quinceanera, 2006) či Pořád jsem to já (Still Alice, 2014), se konečně odhodlal přenést příběh Colette na velké plátno. Jedná se o jeho první sólovou režii. Jeho partner Richard Glatzer zemřel v důsledku komplikací z nemoci ALS 10. března 2015, pouhé dva týdny poté, kdy Julianne Moore získala Oscara za svůj herecký výkon ve filmu Pořád jsem to já.
Colette je příběh manželství, které je v jádru vykořisťující, ale jako u každého vztahu, jejich příběh byl složitější. „Potřebujete vidět složitost jejich vztahu, abyste natočili skutečně dobrý film,“ říká Westmoreland. Jejich manželství obsahovalo hodně – lásku, nenávist, něžnost, zvrácenost, despotismus a neustálé vykořisťování. A hodně z toho se odehrávalo před očima veřejnosti. Colette a Willy působili v mnoha ohledech jako současné celebrity.“
-red-
foto/video: Bioscop © 2019