Drsný svět špionů se divákům otevírá prostřednictvím nového psychologického thrilleru Rudá volavka, který vznikl podle předlohy první knihy z trilogie Jasona Matthewse. Ten třiatřicet let pracoval pro CIA a v důchodu začal psát knihy. Snímek natočil americký režisér s rakouskými kořeny Francis Lawrence, který je podepsán pod filmovou sérií Hunger games.
Rudé volavky jsou ženy, které jsou v Rusku speciálně školeny pro účely vlády. Kromě jiného musí mít rychlý a správný úsudek, schopnosti dobrého psychologa a hlavně musí své tělo a mysl umět použít jako prostředek ke splnění úkolu. Jednou takovou volavkou se musí stát i Dominika Jegorovova (Jennifer Lawrence), které zranění zničilo kariéru primabaleriny v moskevském Bolšoj těatru. Aby se dál mohla starat o svou nemocnou maminku (Joely Richardson) a mohla jí zajistit dostatečnou léčbu, je nucena přijmout nabídku svého lehce perverzního strýce Váni (Matthias Schoenaerts), který „slouží“ vládě (v roli generála se objeví Jeremy Irons), a vstoupit do výcviku. Pod vedením nekompromisní a systému oddané Matrony (Charlotte Rampling) se z Dominiky stává jedna z nejnebezpečnějších volavek. Je nasazena na agenta CIA Nate Nashe (Joel Edgerton), který spolupracuje s osobou zvanou Marble. Pro oba agenty je vzájemné setkání zkouškou dovedností, protože fyzická přitažlivost mezi nimi funguje na první dobrou. Otázkou zůstává, zda to oba – Nate i Dominika dokážou díky své disciplíně a psychologickým znalostem zvládnout. Ve snímku se toho ale děje mnohem víc, přetahovaná mezi Rusy a Američany je komplikovaná hra, kde se nakonec musí každý spolehnout jenom sám na sebe.
[pullquote align=“left“ cite=““ link=““ color=““ class=““ size=““]Jennifer je důvěryhodná[/pullquote]Režisér Lawrence si pro hlavní roli vybral svou jmenovkyni (mezi nimi není žádný příbuzenský vztah), kterou už dobře znal právě ze zmíněné dystopické ságy. Do projektu ji zapojil už v době, kdy se pracovalo na adaptaci scénáře. Psal jí tedy roli přímo na tělo a doufal, že i lechtivé momenty, kterých není ve snímku málo, Jennifer ustojí. A asi ano, ustála. Postava Dominiky je v jejím podání naprosto skvostná. Dokázala se převtělit z baletky, která tančí se Sergejem Poluninem Labutí jezero, do magicky přitažlivé a nebezpečné svůdkyně, což zase v případě jejích fyzických předností není tak složité.
[pullquote align=“right“ cite=““ link=““ color=““ class=““ size=““]Volavka dokáže překvapit[/pullquote]Její role je napsaná tak, že divák má sice pocit, že její soukromí a styl uvažování zná, ale nakonec je to jenom omyl. Velmi sugestivním způsobem si udržuje diváka od těla a ten nikdy přesně neví, co si myslí a o to víc je to přitažlivé. Při sledování Rudé volavky si nešlo nevzpomenout na Atomic Blonde z minulého roku. Prostě zase ženská hrdinka, která je sexy i svým mozkem a zároveň dokáže být tak brutální, že se vám z toho točí hlava. Jennifer Lawrence se také v rámci přípravy na roli věnovala baletní průpravě. Není to sice ona, kdo by si oblékl baletní piškoty a celou úvodní roli odtančil, (tělo jí patří pouze od pasu nahor), ale i tak se jí daří přesvědčivě markýrovat pevné a naprosto disciplinované držení těla.
Film se natáčel zejména v Budapešti, Bratislavě, Vídni a Londýně. Jeho krásně studený obraz a velkorysá kamera vás budou přitahovat po celou dobu stejně jako bondovská elegance snímku. Hudbu ke snímku složil James Newton Howard, americká legenda a špička mezi současnými skladateli filmové hudby.
-
70%
-
70%
-
75%
-
85%
-
80%
Rudá volavka (2018)
Rudá volavka je povedený snímek především díky Jennifer Lawrence a relativně dostatečnému prostoru, aby všechny omámila svou „kouzelnou mocí“ senzuálního těla i chování. Její postava Dominiky je o to pikantnější, že vypráví příběh civilistky, která se stane agentem tak trochu nečekaně a ne úplně z vlastní vůle. Běžte do kina, pokud vás neodradí dlouhá stopáž, chladná ruská nátura a akcent, kterého si užijete ve filmu do sytosti.
foto/video: CinemArt © 2018