Stárnoucí a zřejmě už i notně senilní režisér Pretty Woman Garry Marshall se rozhodl, že udělá kopii svého posledního filmu Na sv. Valentýna.
Ale pokud se Na Sv. Valentýna dalo přežít i s přehlídkou kytiček, valentýnek a předvídatelných zápletek – u Šťastného nového roku je ta snesitelnost nepoměrně horší.
HVĚZDY FILM NEZACHRÁNÍ
Film je plný hvězd, tak jak to má Marshall rád. Jessica Biel, Hillary Swank, Robert DeNiro, Chris Bridges, Zac Efron, Ashton Kutcher, Til Schweiger, Jon Bon Jovi, Michelle Pfeiffer, Sarah Jessica Parker, Halle Berry, Josh Duhamel, Hector Elizondo, James Belushi, Matthew Broderick a další. Bohužel přítomnost tolika filmových celebrit k úspěchu zdaleka nestačí.
Nejmarkantnější dopad strašlivého a banálního scénáře je vidět u postavy Roberta DeNira, který stále dokola opakuje banální, nudné a předvídatelné věty. Po 50 minutách kdy se k jeho postavě zase vracíme by se vám chtělo říct, tak už konečně umři a neotravuj! Přitom prvotní záměr měl být asi zjihnutí a lítost u diváka.
PŘEKOMBINOVANÝ SCÉNÁŘ
Ve filmu je děsivé množství postav a osudů. Odhlédneme-li od toho že téměř všechny příběhy jsou nudné a už od začátku víme jak dopadnou, nelze se smířit s tím, že vyprávění skáče z jedné dvojice na druhou. Dělá to tak nudně a nelogicky, že vám to po chvíli způsobí tik v oku.
Bylo by smutné, kdyby se v celém dílku nenašlo pár vtipných scén. Soutěžení o novoroční prémii za prvního silvestrovského novorozence mezi dvěma sympatickými trhlými páry je světlou chvilkou celého filmu. Ani spojení Zaca Efrona a značně zestárlé Michelle Pfeiffer není špatné. Ale málo rozvinuté, což zavinil minimální prostor.
KLIŠÉ
Šťastný nový rok obsahuje snůšku trapných klišé a životních mouder. Nejtrapnější, tisíckrát opakovaný a opět nám servírovaný dědou Marshallem je výstup Hillary Swank v dojemném projevu k davu na Times Square. „Měli bychom být na sebe hodní po celý rok. A ne jen na Vánoce a na Silvestra“.
Když jsem slyšel v kině tohle, definitivně jsem se přesvědčil o nesvéprávnosti tvůrců. Je mi líto všech herců, kteří jistě po premiéře litovali, že se něčeho tak pitomého účastnili.
VŠUDE JEN REKLAMA
Posledním hřebíčkem do rakve je neustálý produkt placement. Pokud hovoříme o tom, že Američané umí ve svých filmech s reklamou zacházet, tak tady to neplatí. Spíše to vypadá, že film vznikl jako reklamní nosič. Nivea, Philips, pochvalná zmínka o gumových náramcích Power Balance a self promotion Warner Brothers se záběry na megapostery nového blockbusteru Sherlock Holmes: Hra stínů… Je možné, že to film alespoň zaplatí. Protože dle mého se rychle roznese, že je to prostě katastrofálně špatný film.
Nerad píšu negativní recenze, každopádně pokud si od první třetiny filmu při projekci neustále opakuji větu „No to snad nemyslíte vážně!“, tak je asi něco špatně.
Závěrem je nutné říci, že pokud se chystáte na nenáročnou zábavu se svou přítelkyní, která má ráda sošné muže s bílými zuby a vy se rád díváte na podobné ženy – určitě film bez problémů přežijete.
AUTOR: ALEX/TOTALFILM.CZ
FOTO: WARNER BROTHERS (C) 2011