Na distribuční premiéře novinky BANGER jsme si popovídali s režisérem Adamem Sedlákem. Příběh o dealerovi, který během jedné šílené noci po Praze hustlí peníze na feat se Sergeiem Barracudou, aby získal respekt své skoro už bývalé přítelkyně, se rozhodl natočit na iPhone, proložit několika meme a ukázat drogovou realitu. Rozpovídali jsme se ale i jeho dalším chystaném projektu nebo o tom, kde je hranice úspěchu filmu a hranice mainstreamu a artu.
S Adamem jsme si povídali o tolik propíraném natáčení na iPhone, jeho snaze zeštíhlit štáb, proč navzdoru hejtům obsadil zrovna Adama Mišíka, ale i o tom, proč uvádění na několika světových festivalech nemusí znamenat úspěch: „Mám hroznej respekt, když dostanu peníze od fondu kinematografie – zvlášť v době, kdy společnost není nahnutá zvyšování koncesionářskýho poplatku. Chci těm lidem tím pádem ty peníze nějak vrátit. Začal jsem nad filmem víc přemýšlet jako na událostí, která by měla zaujmout mainstreamovýho diváka v multiplexu, s popcornem a kolou, ale i třeba nějakýho klubovýho. Že chytnu oba ty tábory a natočím něco jako mainstreamovej art, nebo artovej mainstrem. Myslím si, že říct, že můj film je úspěšnej jen proto, že ho vidělo hodně lidí na festivalech, je prostě bullshit.“
Jeden z nejprogresivnějších českých režisérů nám poodhalil i svůj další projekt, který překvapivě inspirovala jeho láska k seriálu Boj o moc: „Bůhví, jestli to natočím, ale chtěl bych dělat film o mladých politicích a o tom, jestli mladej člověk má dělat politiku. Neviděl jsem to nikde zpracovaný ani ve světě, přitom je to zajímavá myšlenka a kontrast, jestli by takhle mladej člověk měl mít takovou moc.“ My pevně doufáme, že projekt vznikne.
BANGER je aktuálně k vidění v českých kinech a soutěži na festivalu Finále Plzeň, sbírá nadšené ohlasy ze všech stran a bez pochyby jde o jeden z formálně i obsahově nejzajímavějších českých filmů za sakra dlouhou dobu. Tak ať vám neuteče.
BANGER na Finále Plzeň:
25.9., 14:30, Měšťanská beseda
28.9., 14:30, Měšťanská beseda
Martin Mažári, Totalfilm.cz
foto/video: Bontonfilm, audio: Totalfilm Media © 2022