Prokletý Spider-Man se hýbe kupředu, Tarantino našel nečekaného náhradníka a Keanu Reeves neodolal vůni dolarů. Aby toho nebylo málo, porvou se nám hollywoodští krasavci… a rozloučíme se hned se třemi hereckými velikány.
Spider-Man v pohybu
Věčně problémový, a přesto stále lukrativní Spider-Man momentálně živí dvě výdělečné filmové série, které se na čas ocitly ve slepé uličce. V případě hrané verze s Tomem Hollandem za to může nejistota ohledně toho, jak po jeho třetí sólovce s podtitulem Bez domova pokračovat – studio už čtyři roky zápasí se scénářem, s nímž byl vždy někdo důležitý nespokojen. A pak je tu animovaný Spider-Verse, který se rozpadl poté, co se zkomplikovaly vztahy tvůrčího dua Phila Lorda a Christophera Millera – jak s jejich nadřízenými producenty, tak s podřízeným štábem. Oba projekty se ale zdánlivě opět dávají do pohybu.
Tom Holland z placu Odysey Christophera Nolana oficiálně potvrdil svůj návrat a prozradil i název čtvrtého dílu – bude jím Brand New Day, tedy příznačně Nový den. Jak fanoušci komiksů vědí, jde o odkaz na slavnou (a kontroverzní) ságu, v níž se Spider-Man po magickém restartu ocitá sám, zapomenut, bez MJ a s novými nepřáteli – což přesně odpovídá filmovému statusu po Bez domova. Dá se tedy čekat návrat ke kořenům Spider-Mana jako pouličního hrdiny bez mentorů a technologie, možná s novými protivníky jako Mr. Negativem nebo návratem Kingpina. Zapadala by sem i Black Cat s tváří Sadie Sink. Holland se každopádně stává prvním hercem, který si připíše čtvrtou hranou pavoučí sólovku. Tedy pokud se ještě něco nezkomplikuje.
Spider-Verse, nyní pod novým vedením, mezitím stanovil datum premiéry na rok 2027. Není to mnoho a od premiéry posledního filmu série tou dobou uplynou čtyři roky, ale je to alespoň signál, že to v Sony ještě nevzdali.
David Fincher tenkrát v Hollywoodu
Poněkud bizarní vývoj událostí, který mnozí nejprve považovali za aprílový žert, čeká filmovou sérii Tenkrát v Hollywoodu od Quentina Tarantina. Ano, slyšíte správně – zatím poslední snímek kultovního režiséra se dočká pokračování a stane se tak franšízou. Neznamená to však, že se za kormidlo vrátí sám Quentin – ten navíc potvrdil, že ani letos nezačne točit svůj očekávaný, údajně poslední film.
Pokračování by měl pro Netflix režírovat jeden z mála filmařů stejné generace, kteří se Tarantinovi vyrovnají co do popularity a respektu. David Fincher, mistr precizních thrillerů, by se tak měl opět sejít se svým někdejším dvorním hercem Bradem Pittem, s nímž natočil Sedm, Klub rváčů či Podivuhodný případ Benjamina Buttona. Tarantino už kutí scénář. O Leonardu DiCapriovi či Margot Robbie zatím nepadlo ani slovo – zřejmě půjde o sólovku kaskadéra Cliffa.
Představa, že by se filmař jako Fincher chopil scénáře někoho jako Tarantino, je rozhodně zvláštní – jejich styly se na první pohled příliš neshodují. O to větší výzva to ale pro Finchera bude. Navíc je známo, že rád adaptuje kvalitní materiál, prakticky celé jeho portfolio tvoří adaptace. Aktuálně vyvíjí i americkou verzi Hry na oliheň. Jak tato nečekaná spolupráce dopadne – pokud vůbec –, bude jistě fascinující sledovat.
John Wick nemá dost
Je víc než jasné, že studia by ráda z Johna Wicka filmový vesmír ve stylu Marvelu… tedy Marvelu mínus deset let. Podle prvních zákulisních reakcí na spin-off Balerína se však zdá, že místo toho mají spíš filmový vesmír ve stylu Marvelu… jakože dnešního Marvelu. Problém je, že celý brand je těsně navázaný na svou star Keanu Reevese a nezdá se, že by veřejnost měla chuť, aby se měřítko tohoto světa nějak rozšiřovalo; původně sympaticky přímočarou akční zábavu přehnaný world-building v posledních dílech dost přehlcoval. Což chápou všichni krom producentů, kteří krom Baleríny chystají ještě spin-off na tělo Donnieho Yena.
Zatím jde ale naštěstí situaci vyřešit i takzvaně „na Craiga“. I když vám váš herec pokaždé říká, že už ho to ve vaší mainstreamové sérii vážně nebaví a vrací se naposledy, příště na něj naházíte o pár milionů dolarů víc, takže zkrátka nebude moct odolat. Tím chceme říct, že Keanu si vzpomněl, že příběh jeho milované postavy nebyl dovyprávěn, takže se čistě z lásky k ní vrátí přinejmenším popáté – jak již i bylo oficiálně potvrzeno.
Miláčci Hollywoodu nepřáteli
Austin Butler je všudypřítomný od chvíle, co ho posedl duch Elvise Presleyho. A dlouho nenápadný Jeremy Allen White se posunul přinejmenším na práh první ligy díky své roli v milovaném seriálu Medvěd. Prototyp amerického hezouna Butler a prototyp neuhlazeného černého koně Allen se mají nyní střetnout ve filmu prestižního studia A24.
Dva mladí herci jsou tak lukrativní, že tahle část zprávy byla známá dřív, než kdo film vlastně natočí a o čem bude. Posledních pár týdnů jsme měli jen jméno – Enemies, tedy Nepřátelé. Nyní už víme, že scénáře a režie se chopí Henry Dunham, jenž má za sebou zatím jen svůj debut The Standoff At Sparrow Creek. Ten si nezískal moc pozornosti, má ale své věrné zastánce. Nepřátelé by pak měli být špionážním thrillerem, kde oba pánové stanou na opačné straně barikády. Natáčet by se mělo začít v létě.

Loučení týdne
Tento týden zasáhly svět filmu a divadla tři bolestivé ztráty. Zemřeli Val Kilmer, Richard Chamberlain a náš Alois Švehlík – tři osobnosti, které každá svým způsobem zanechaly hlubokou stopu v hereckém umění.
Val Kilmer, hollywoodská hvězda s pověstí proměnlivého a charismatického herce, podlehl následkům dlouhého boje s rakovinou hrtanu. Proslul rolí Icemana v Top Gunu, Jima Morrisona v The Doors nebo Batmana ve filmu Batman navždy, jeho hlas i tvář formovaly podobu americké kinematografie 80. a 90. let. I přes vážnou nemoc se dokázal vrátit ve filmu Top Gun: Maverick a v dokumentu Val upřímně otevřít svůj životní příběh. Zůstává symbolem vůle, talentu i bolesti, kterou s sebou nese herecká sláva.
Ve věku 85 let odešel i český herec Alois Švehlík – divadelní velikán, nezaměnitelný hlas i respektovaný pedagog. Z malé ochotnické scény se propracoval až k hlavním rolím na prknech Národního divadla, ale zářil i ve filmech jako Smrt krásných srnců nebo Na střeše. K tomu dlouhé roky daboval legendy jako Jack Nicholson nebo Anthony Hopkins a jeho hluboký, výrazný hlas se zapsal do paměti několika generací. Jeho úmrtí znamená ztrátu jednoho z pilířů české kultury.
A do třetice odešel i Richard Chamberlain, idol americké televize 60. a 70. let, který se do srdcí diváků zapsal jako Dr. Kildare, Šógun nebo Ralph de Bricassart z minisérie Ptáci v trní. Jeho kombinace klasického šarmu a herecké elegance mu zajistila obrovskou popularitu po celém světě. Zemřel ve věku 90 let ve svém domě na Havaji, podle rodiny pokojně, na následky mrtvice. Jeho odchod uzavírá jednu televizní éru.

Jednou větou
Po šesti letech trápení zřejmě kompletně krachnul nový Blade s oscarovýcm Mahershalou Alim v čele, i když se samotným hercem bychom se snad měli setkat mimo chystanou sólovku.
Katastrofální výkony Better Mana a především Sněhurky zapříčinily, že Disney prozatím stopl, i když nezrušil, hraný remake Na vlásku v režii Michaela Graceyho.
Přední americký řetězec kin AMC jedná se studii o tom, aby se stále zmenšující okno exkluzivity kin před uvedením na VOD protáhlo na 45 dní.
Ikonický patlal Uwe Boll po „přátelském rozhovoru“ s Warnery mění název svého dalšího filmu s Armie Hammerem v čele, který se měl jmenovat The Dark Knight (Temný rytíř).
Prý velmi povedenou dokončenou celovečerní verzi Kojota a ptáka uličníka, kterého chtěl hrůzovládce Warnerů David Zaslav zrušit kvůli odpisu z daní, k distribuci zakoupilo menší studio, nakonec se tedy dostane do kin.
V dalším remaku Carrie má v hlavní roli stanout Milly Shapiro, alias „to strašidelné díle z Děsivého dědictví“, což by alespoň znamenalo, že půjde o první verzi Kingova románu, kde šikanovanou dívku neztvární herečka s vizáží modelky.
Phoebe Waller-Bridge zřejmě byla prodloužena exkluzivní smlouva s Amazonem, díky níž si během posledních 6 let přišla na 100 milionů dolarů; je na tom bizarní, že z této spolupráce zatím nevzešel absolutně žádný výsledek, takže to alespoň zvenčí vypadá, že Phoebe sedí doma a sleduje rostoucí sumu na účtu – a my jí k tomu gratulujeme.
Chystaný životopis Michaela Jacksona, který by měl při správném distribučním přístupu rozbořit pokladny, se posouvá na rok 2026 a kvůli enormní stopáži bude nejspíš rozdělený na dvě části.

Trailer týdne
V Las Vegas v kasinu Ceasars Palace, kde Joey legendárně kdysi potkal dvojče své ruky, v týdnu probíhal CinemaCon, nejvýznamnější setkání majitelů kin z celého světa. Event slouží jako platforma pro filmová studia k prezentaci svých nadcházejících projektů a novinek v oblasti kinematografie, trailerů jsme se tedy dočkali hned několika a v nadcházejících dnech vám jich pravděpodobně ještě několik přineseme – tedy, usoudí-li studia, že jimi chtějí své bijáky promovat i na neamerických trzích. Už teď se na kanále můžete mrknout na první střípky z dvojky M3GAN a Pěti nocí u Freddyho nebo novou Bláznivou střelu.
Na co se chodilo
Celý svět se soustředí na to, že přes nulovou konkurenci Sněhurka spadla už během svého druhého víkendu na druhou příčku a půjde o enormní kasovní průšvih. Oficiální taktikou Disneyho je podle všeho svést veškerou vinu na Rachel Zegler a zbavit se zodpovědnosti za zcela nezvládnutou marketingovou komunikaci. Naštěstí mu to nebaští prakticky nikdo, kdo do problému trochu vidí.
Minulý týden jsme žehrali na nejhorší letošní víkend v českých kinech, netrvalo ale dlouho, aby nešťastný rekord padnul znovu. Tentokrát za to nemohlo ani tak počasí, jako spíš absence čehokoliv pořádného, na co zajít. Jak se nám to mohlo stát!? je dobrá otázka, ale také to je titul remaku francouzské komedie s Miroslavem Donutilem, která díky tomu zůstává v čele žebříčku s pouhými 22 tisíci prodanými vstupenkami. Ani další čtyři pozice nepatří novinkám – máme tu v tomto pořadí Moře na dvoře, Sněhurku a Bridget Jones. Až na pátou pozici se probojoval Jason Statham s premiérou akčňáku Working Man, stačilo mu k tomu 5084 prodaných lístků.
Na co se podívat
Argentinský snímek 4×4 z roku 2019 se dočkal už dvou mezinárodních remaků. Není těžké pochopit proč – jeho námět je chytlavý, srozumitelný, ale také produkčně nenáročný. Sledujeme pouličního zlodějíčka, který se chytí do zvrácené pasti frustrovaného boháče. Skončí zamčený v jeho vlastnoručním pancéřovaném autě a pomalu umírá hladem a žízní, zatímco poslouchá monology svého věznitele přes rádio. Třetí remake režiséra Davida Yaroveského s názvem V pasti vzniká primárně za americké peníze, ale taky v koprodukci Petra Jákla a k dispozici má pak hvězdy Anthonyho Hopkinse a zejména Billa Skarsgårda, který film minulý týden osobně přijel uvést na premiéru v Praze. Při té příležitosti jsme si s ním krátce popovídali, a výsledek najdete na podcastu, webu i YouTube kanále.
V pasti oproti originálu přináší rychlejší spád a více žánrových atrakcí. Namísto syrového realismu sází na hvězdné obsazení, formální opulentnost a přímější společenskou satiru, čímž ztrácí část autenticity, ale získává výrazný vizuální i dramatický šmrnc. Ne každému bude vyhovovat jeho hlučnější a nadsazenější tón, ale pro diváky neznalé originálu může jít o napínavé a výrazněji inscenované žánrové překvapení.
Martin Svoboda a Martin Mažári, Totalfilm.cz
foto/video: archiv, Totalfilm Media Falcon, CinemArt, Bontonfilm; audio: Totalfilm Media © 2025
