BÁBA POD KOŘENEM: Chystá se české béčko, které čerpá z legendární reportáže TV NOVA. Podrobnosti brzy.

Z tohohle vám ztuhne Úsměv na rtech: Pokračování úspěšného hororu děsí v traileru

Kina se od covidu v podstatě nevzpamatovala. Hollywood už skoro pět let hledá nové cesty, jak zaujmout diváky, a co dříve platilo za tržební jistotu, dnes může na stříbrných plátnech prošumět v podstatě bez povšimnutí. Výjimkou jsou ale horory, které se ukazují jako nejlukrativnější a nejspolehlivější žánr dneška. Jejich produkce totiž stojí pár babek, mají ale věrnou fandovskou základnu, jsou ideálním programem na rande a při každodenních hrůzách si v těhle světech plných groteskního násilí a hrůzy očistně vyvenčíte podvědomí. Není divu, že tvůrci hitovky Úsměv teprve dva roky po premiéře přispěchali s pokračováním.

Virální jednička

Studio Paramount původně plánovalo dva roky starou jedničku uvést jen online na své streamovací službě, po velmi spokojených diváckých reakcích na testovacích projekcích se nicméně rozhodlo pro klasickou premiéru v kinech. A dobře, že to udělali, horor totiž vydělal parádních 217,4 milionů dolarů při rozpočtu 17 milionů – a to v době, kdy kvůli pandemii kina bojovaly s řadou omezení a diváci se ve velkém na hromadné akce ještě nijak zvlášť nehrnuli.

Velkou měrou byl úspěch jedničky nepochybně zásluhou povedeného marketingu. Internetem se virálně šířily creepy záběry s najatými herci, kteří se s charakteristickým zlověstným úsměvem začali objevovat na baseballových utkáních či v pozadí zpravodajství. Perfektní a výtvarně zajímavé byly ale i oficiální plakáty.

Plakáty k prvnímu Úsměvu (foto: archiv)

V minulém dílu jste viděli…

Původní Úsměv vycházel z pár let starého jedenáctiminutového kraťasu Laura nespala, který posbíral několik cen i spokojené divácké ohlasy. Vypráví o rozrušené mladé dívce, která se svému terapeutovi svěří se znepokojivými sny. V jeho hlavní roli se objevila herečka Caitlin Stasey, jejíž démonické křenění se ale probojovalo i na plakát a většinu vizuálů Úsměvu, ačkoliv se v něm objevila jen na pár minut na začátku. Z hlavy ji ale dodnes jen tak nedostanete.

V kraťasu i celovečeráku si herečka zahrála ženu na pokraji nervového zhroucení. Trpěla halucinacemi, pronásledovaly ji velmi znepokojivé vize… a pak se jí během jednoho sezení po tváři rozlije podivný úsměv a s bohorovným klidem si střepem z rozbité vázy přímo před svou terapeutkou podřízne od ucha k uchu. Hlavní hrdinkou znepokojivého příběhu, který tím odstartoval, se pak stala její psychiatrička Rose.

Caitlin Stasey v prvním Úsměvu (foto: CinemArt)

O čem to bude tentokrát?

Dvojka se má od prvního filmu výrazně lišit. „Věřím, že v tomhle světě je toho ještě hodně k prozkomání,“ láká režisér obou filmů Parker Finn, pro kterého byl předchozí díl celovečerním debutem, už díky zmíněnému kraťasu ale je roky považován za jeden z největších hororových talentů současnosti. „Chystám něco nového, vzrušujícího, svěžího a neočekávaného. Baví mě hledat nové cesty, jak diváka vystrašit a znervóznit,“ popisuje.

Doufáme, že nemluví do větru, protože minule nás překvapil nejvydařenějšími lekačkami za hodně dlouhou dobu, ačkoli jimi ve filmu neplýtval a spoléhal především na nepříjemnou, táhlou atmosféru. Palec nahoru si zasloužila i mrazivá hudba, která rytmicky pracovala se zkreslenými zvuky smíchu. Tohle všechno jsou ingredience, na které by dvojka mohla úspěšně navázat. Soudě dle první ukázky si režisér zachovává minimálně svůj cit pro divokou práci s kamerou.

Co se příběhu týče, v souladu s tradičním sequelovým zvětšováním měřítka i režisérovým prohlášením se od nebohé psychiatričky z prvního dílu přesouváme rovnou do světa showbyznysu.

Novou hrdinkou je zpěvačka Skye (foto: CinemArt)

Vytlemený démon totiž tentokrát hodlá terorizovat popovou senzaci Skye v podání Naomi Scott. Ta se chystá na nové světové turné a začíná zažívat stále děsivější a podivnější události. Jak ji drtí větší a větší hrůzy i tlak slávy, je nucena čelit své temné minulosti, aby získala kontrolu nad svým životem dřív, než se jí vymkne z rukou.

Úsměv 2 uvede do českých kin CinemArt rovnou na start strašidelné podzimní sezony, 17. října.

foto/video: archiv, CinemArt © 2024