Další seriálová adaptace post-apo videohry se blíží, ještě před druhou řadou Last of Us od HBO se totiž na obrazovky podívá Fallout od Amazonu. Ethan Hunt mezitím nesplnil svou nemožnou misi a jeho návrat na plátna se hodně opozdí, a navíc se vrátí pod jiným jménem. Netflix si vyprudil miliony dolarů a Martin Scorsese pro Apple plánuje další projekt. Na závěr si doporučíme nenápadný horor, který sice schytává dost přísné recenze, nás ale docela zaujal. Přejeme hezký propršený víkend strávený u filmů a hezké čtení.
Seriálový Fallout se blíží
Videoherní série Fallout vychází už čtvrt století a dočkala se několika dílů, není tedy divu, že platí za zásadní milník RPG žánru. Hráči si propracované příběhy z drsného světa zničeného jadernou válkou zamilovali nejen díky hratelnosti, ale i mytologii a černému humoru, často si utahujícího ze zbytečnosti války a nesmyslnosti toho, jak se k sobě lidi dovedou chovat. Zkrátka čím dál aktuálnější sranda.
Je vlastně s podivem, že adaptace vzniká až teď. V době, kdy značky jsou pro studia i streamy nejcennějšími komoditami, po Falloutu skočil Amazon, pro jehož službu Prime seriál nakopl věhlasný televizní tvůrce Jonathan Nolan. Ten stojí třeba za Westworldem a s bráchou Chrisem Nolanem nesdílí jen jméno, ale i talent. Snad tedy dohlédne na to, že jeho post-apo novinka dopadne lépe než otřesné Prsteny moci.
Příběh má být součástí kánonu her a točit se okolo skupinky přeživších z atomového krytu ve zpustošeném Los Angeles a hlavní roli by si měl zahrát Walter Goggins, kterého si pamatujete jako padoucha z dvojky Ant-Mana nebo z Tomb Raidera. První díly si na Primu budeme moci pustit už 12. dubna.
Osmá mise odložena
Poslední Mission:Impossible měla mouchy, stále ale šlo o nesmírně poctivou akční pecku. Protože studia během covidu ale nepochopila, že koncept blockbusterového léta už dávno nefunguje a nelogicky všechny pecky nacpaly do několika dní, Odplata tržebně naprosto pohořela. Pouhý týden po ní do kin totiž dorazil meme fenomén Barbenheimer.
Cliffhanger na konci otevřel dveře pro druhou část, vzhledem ke stále se táhnoucí herecké stávce si ale na porážku zlovolné umělé inteligence Entity budeme muset počkat, protože tvůrci v čele s Tomem Cruisem a Christopherem McQuarriem nemohou dotočit klíčové scény.
Film se tedy odkládá o celý rok, místo příštího června ho uvidíme až v květnu 2025. Do kin navíc půjde pod jiným názvem, protože odkazovat na tou dobou dva roky starý film, který navíc velkou parádu v sálech neudělal, nedává úplně smysl.
Netflix si vyprudil miliony dolarů
Netflix slaví. Jeho strategie nového levnějšího předplatného s reklamami a hlavně pak omezení sdílení hesel, díky které i vám možná na obrazovce místo filmu vyskočila nepříjemná hláška, se mu totiž dost vyplácí. Získal totiž skoro devět milionů nových předplatitelů a akcie streamovacího krále tak po několika dlouhých měsících úpadku vystřelily nahoru nejstrměji za poslední dva roky.
Otázka samozřejmě je, jak dlouho tenhle úspěch potrvá. Streaming se ale poslední měsíce obecně ukazuje jako daleko méně lukrativní záležitost, než hollywoodští hráči za covidu předpokládali, a Netflix není jediný, který by ve své online televizi rád přestal topit miliony dolarů. Je tedy otázkou času než jeho nepopulární, ale zjevně funkční kroky na své uživatele nasadí i jeho konkurenti.
Scorsese plánuje další projekt
V kinech stále ještě praskají močáky u Zabijáků rozkvetlého měsíce, sálodlouhý epos Martina Scorseseho se ale brzy odebere na AppleTV+. Spolupráce se streamovací službou, která režijní legendě do práce a délky jeho filmů asi úplně nekecá, každopádně má dát vzniknout ještě jednomu až dvěma projektům. Osmdesátiletý filmař se pomalu chystá do zaslouženého důchodu, ještě předtím ale chystá další drama podle skutečných událostí.
Tím má být adaptace knihy The Wager. Vypráví o skupince přeživších, kteří po vzpouře na stejnojmenné lodi a jejím ztroskotání zkraje 18. století přežívali na jihoamerickém ostrově… kde se pochopitelně neděly úplně pěkné věci. Vzhledem k tomu, že režisér je hlasitým odpůrcem digitálních triků se štáb bude muset skutečně vydat do rozbouřených vod; vzhledem k náročnosti takového natáčení proto nevylučuje, že by mu s natáčením pomohl druhý režisér.
Na obzoru několika let se nám tedy rýsuje poctivý historický survival, ve kterém se samozřejmě počítá i s účastí Leonarda DiCapria.
Trailer týdne
Letošní adventní období ozdobí mimo jiné i Eva Green v pokračování nového zpracování literární klasiky Tři mušketýři. Pokračování dosud nejdražšího francouzského filmu v první ukázce potvrzuje, že se tvůrci opět snažili co nejvěrněji vybrat lokace, kulisy i herce. Jedním z hlavních záměrů tvůrců bylo odlišit se od jiných současných velkých produkcí, které sázejí na počítačové efekty a natáčení v uzavřených studiích.
Výsledkem má být znovu špinavé, drsné, realistické dobrodružství, jak nám ostatně řekla sama Eva Green, když jsme si s ní vloni touhle dobou v rozhovoru, který najdete na našem YouTube, o obou filmech popovídali. Jak podtitul Milady napovídá, druhý díl se má o něco víc zaměřit na její postavu a vyvrcholení jejího komplikovaného vztahu s D’Artagnanem. Zároveň má být o dost akčnější než chválená jednička. Výsledek uvidíme v kinech 14. prosince.
Na co se chodilo
O Scorseseho kinematografii se říkává: „This is cinema.“ Z hlediska kvality rozhodně; z hlediska lukrativity to ale neplatí tak docela. Režijní mistrovství a precizní filmařina zkrátka už není to, co dnes tahá do kina. Možná i těžké téma a olbřímí stopáž Zabijáků rozkvetlého měsíce do kina lákají jen fajnšmekry, kterých přeci jen není zas tolik.
Za týden utržených 55 milionů dolarů z celého světa, kterým přispělo i 17 tisíc českých diváků, je tedy ještě fajn výsledek; zvlášť, když Apple s filmem počítá spíš jako s reklamou pro svou streamovací službu a hlavně jako s želízkem v oscarových kláních. Vzhledem k rozpočtu filmu 200 milionů dolarů a zjištění, že právě takovou částku za pouhé dva týdny v kinech utržila Taylor Swift se svým koncertním filmem, je to ale přeci jen hořkosladký výsledek.
Na co se podívat
V kinech aktuálně válčí kontroverzní historický akční biják Bratři, které vám všemi deseti doporučujeme. Protože o nich už jsme toho na YouTube i na podcastu řekli spoustu, dáme vám tip na nenápadný horor, který tento týden startuje v kinech, o jeho existenci možná ale nemáte ani ponětí. Navzdory převážně nelichotivým recenzím se přitom před svými dosavadními podzimními konkurenty ve formě různých jeptišek a vymítačů tenhle kousek nemusí ani trochu stydět.
Démon ve mně má poměrně předvídatelný i jednoduchý příběh, od ostatních žánrovek potýkajících se s démonickými entitami se ale odlišuje základem v hinduistické kultuře, která je zatím pro mainstreamový horor zcela netradiční. Vypráví o indicko-americké teenagerce Sam, která se snaží zapadnout mezi spolužáky a svůj původ moc neřeší. Kořeny ji ale rychle doženou, když její kamarádku posedne démon Pišáč, který neděsí prvoplánově svým vzhledem, ale tím, co představuje. V hinduistické i budhistické mytologii je totiž čirým zlem a neživí se pouze masem svých obětí, ale i jejich energií. Věřte, že jeho filmová verze to využije naplno, protože tady žádný plot armor neexistuje.
Lámou se tu vazy, trhá maso a ze zvukového mixu a hry se světly divákovi tuhne krev v žilách. Než se po silně vybudované tenzi Pišáč odhalí v celé své kráse, budete se možná u hororu bát, jako už dlouho ne. Jste-li fandy žánru, rozhodně byste měli zkusit udělat si na tenhle zajímavý debut názor sami; třeba vás příjemně překvapí.
Martin Mažári, Totalfilm.cz
foto/video: archiv, Amazon Prime, Netflix, CinemArt, Bioscop © 2023