Guillermo del Toro nabírá obsazení pro svou adaptaci Frankensteina, Marvel propustil jednu z achitektek svého původního úspěchu i následného neúspěchu, a i neveselá komedie okolo filmů ze světa DC napsala svou další kapitolu. Ve věku 60 let nás pak nečekaně opustil herec Lance Reddick. Děkujeme, že nás čtete a přejeme hezký jarní víkend.
Del Toro obsazuje nový projekt
Mexický hračička Guillermo del Toro se zaslouženě raduje z dalšího svého Oscara díky loutkovému Pinocchiovi. Než se vrhne do dalšího animáku, jejichž pověst by tvůrce podle svých slov rád pozdvihl na roveň hraným filmům, měl by se ale vrhnout na adaptaci nesmrtelné klasiky o Frankensteinově monstru. Ta má být další jeho spoluprací s Netflixem a aktuálně čeká jen na oficiální odklepnutí a start produkce.
Podle čerstvých zpráv by pak novinka kromě režiséra mohla diváky zaujmout i hodně zajímavým obsazením. Zatím nevíme, kdo by koho měl přesně hrát, v novém Frankensteinovi se nicméně se vší pravděpodobností objeví Oscar Isaac z Moon Knighta nebo Duny, Amazing Spider-Man Andrew Garfield nebo Mia Goth z hororů X a Pearl.
Lance Reddick náhle zemřel
Přesně v týden svého nejnovějšího a tedy i posledního filmu, čtvrtého Johna Wicka, nás nečekaně opustil teprve šedesátiletý herec a hudebník Lance Reddick. Do paměti diváků se zapsal svou strašidelnou roličkou v seriálu Ztraceni, kriminálním dramatem The Wire: Špína Baltimoru nebo netflixovskou adaptací Resident Evilu. Jeho vášní údajně byly i videohry, objevil se třeba v sériích Horizon nebo Destiny. Právě hrami pak měl herec podle výpovědi rodiny strávit svůj poslední večer, než náhle zemřel přirozenou smrtí.
Marvel tápe
Recenze i tržby třetího Ant-Mana byly pro Marvel zklamáním, které jen podtrhlo rozpačité výsledky čtvrté fáze MCU, které ještě v době Avengers: Endgame platilo za jistotu povedené popcornové zábavy. Kritika fandů často kromě odfláknutých scénářů míří i na dost nepovedené digitální triky posledních projektů, přičemž létající robotí hlavoun MODOK ze zmíněné Quantumanie si nezadá s tím nejstrašnějším z Dobrodružství Žraločáka a Lávovky a dodnes musí strašit ve snech každého, kdo u jeho scén nezemřel na cringe.
Není divu, že u Marvelu začaly po premiéře padat hlavy, a to rovnou na nejvyšších místech. O místo šéfky oddělení speciálních efektů tak po mnoha dlouhých letech přišla Victoria Alonso, která je pod jeho filmy podepsána už od prvního Iron Mana z roku 2008. Problém se špatným CGI samozřejmě nejde přičíst výlučně jednomu člověku; s přetaženými kapacitami trikařů se při raketovém růstu množství obsahu pro kina i streamy navíc aktuálně potýká celý Hollywood a nepomáhá ani znásilňování technologie Volume, studií obehnaných LED stěnami, jejichž využití je sice při výrobě ekonomické, ne vždy ale ve finálním tvaru vizuálně zdařilé. Producentka nicméně údajně nechávala do pracovních vztahů se studii mnohdy promlouvat osobní vztahy a záležitosti, což již tak napjaté situaci rozhodně nepomáhalo.
Uvidíme, jestli nové Marvelovky při současně avizované snaze vrátit důraz na kvalitu projektů nad jejich kvantitu budou pod novým trikařským vedením zase vypadat aspoň tak, jako před deseti lety.
DC tápe
Jak si podrobněji rozebereme za okamžik, filmové DC na tom není dobře, a blížící se restart tenhle komiksový svět potřebuje jako čert. Zvlášť, když nedávné testovací projekce druhého Aquamana údajně dopadly naprosto katastrofálně.
Bude zajímavé sledovat, jestli se bodem zlomu pro Warnery skutečně ukáže být ohýbání časoprostoru tolikrát odloženého Flashe. Opatrné naděje budí fakt, že jeho soukromou projekci ve svém domě si ze zvědavosti před pár dny vyžádal samotný Tom Cruise, který film režiséru Andy Muschiettimu přes telefon následně vychválil jako přesně to, co nyní kina potřebují. No, když to říká sám Maverick, nezbývá než se začít opatrně těšit.
Zac Snyder a jeho fanoušci mezitím pozbyli poslední zbytky soudnosti. Nový šéf studia, James Gunn, na Twitteru vytrvale odráží trolling toxického fandomu tohohle zneuznaného génia, zatímco ten po několika dnech tajuplného teasování na sociálních sítích odhalil… svůj vlastní malý SnyderCon, během nějž má být v několika amerických IMAXech uvedena jeho trojice DC filmů. Po všem tom budování napětí naděje na další Snyderovu Ligu spravedlnosti sice rychle zhasly, tamní diváci nicméně dostanou alespoň tu jedinečnou možnost znovu se prosedět desítkami minut zpomalených záběrů a na velkém plátně si připomenout, jak vlastně se filmové DC dostalo do takové pr…
Na co se chodilo
Deset let na pokračování nemuseli čekat jen fanoušci Kocoura v botách nebo Avatara, ale i Bastardů Tomáše Magnuska. Již čtvrtý černočerný výplod tuzemské kinematografie sice nesplňuje základní technické kvality a sbírá naprosto tristní recenze i reakce většiny diváků, to ho ale nezastavilo v tom, aby minulý víkend nalákal do kin 18 tisíc diváků a stal se nejnavštěvovanějším filmem u nás. Romští delikventi a mafián Jiří Krampol si i díky trendujícím klipům z předchozích filmů tak bez problémů vyšlápli i na superhrdinské tajtrlíkování druhého Shazama, jehož 16 tisíc diváků je u nás dosud suverénně nejhorší start komiksovky od DC… ano, i včetně Black Adama.
Jak ukazují uzívané, maximálně smířlivé recenze a americký otvírák 30 milionů dolarů, v aktuálním stavu tohle rozhašené universum zkrátka diváky netankuje. První díl přitom před čtyřmi lety utržil trojnásobek, a průšvih je to o to větší, že i s reklamou, na které Warneři při své nedůvěře v projekt povážlivě šetřili, se cena filmu má pohybovat okolo 200 milionů dolarů. Shazam se při aktuálním výkonu ještě hodně zapotí, jestli má tuhle sumu alespoň vydělat zpátky.
Celá situace je o to žalostnější, že podíl na tristních výsledcích obou posledních komiksovek studia má podle čerstvých odhalení mít přebujelé ego Dwayna Johnsona. Ten se před premiérou Black Adama rád chvástal, že hyearchie filmových DC se s jeho příchodem otřese v základech, a v zákulisí čile bojoval za to, aby se novým tahounem po boku Henryho Cavilla stal právě on. Že šlo jen o silácké řeči a že to s návratem Supermana nedopadlo, už nějakou dobu víme. Až tento týden ale vyplulo na povrch, že někdejší wrestler navíc blokoval jakékoli propojení se Shazamem a cameo Zachary Levyho v potitulkové scéně svého filmu, protože mu setkání s tradičním komiksovým rivalem své postavy bylo málo. Výsledkem je? Jedno velké nic a dvě zabité frančízy.
Na co se podívat
Minule se už fakt naštval, a vydává se vykosit samotnou Nejvyšší radu. Johna Wicka hned v prvních sekundách jeho nejnovějšího filmu potkáváme uprostřed krvavé vendety, která ho zavede na mnoho míst po celé planetě, vstříc starým známým a taky před hlavně, nunčaky, mačety, kudly, luky a pěsti desítek a stovek neřádů, které je potřeba co nejefektněji zpacifikovat. Je to pořád taková zábava, jako minule?
Nejnovější a zdánlivě poslední přírůstek do akční série, která redefinovala akční žánr, je pořád stejně efektní podívanou, na které se vyřádili ti nejlepší machři ve svých oborech. S budováním mytologie a vší tou osudovostí sice místy tlačí na pilu, stejně jako s tříhodinovou stopáží, jakmile ale divák i film sám přestanou řešit vnitřní logiku Wickova světa a na plátně se to začne mydlit, všechno funguje přesně tak, jak má.
Martin Mažári, Totalfilm.cz
foto/video: archiv, Totalfilm Media, Deadline, Lionsgate, Vertical Entertainment, Falcon © 2023