Menu

TotalFilm YouTube logo TotalFilm Spotify logo TotalFilm Instagram logo TotalFilm Facebook logo

TotalFilm YouTube logo TotalFilm Spotify logo TotalFilm Instagram logo TotalFilm Facebook logo
Infobox ikona

Už jste viděli trendující trailer Minecraft filmu? Najdete ho zde. A pár hodin starou ukázku hraného remaku Jak vycvičit draka si pusťte tady.

Total Week #6/23 – Transgender Bradavice, skutečná Hra na oliheň a mrazivá urban legenda

Světem mudlů hýbe další zbytečná aféra spojená s J. K. Rowlingovou a novou kouzelnickou videohrou. Netflix mezitím trápí soutěžící ve skutečné verzi vražedné reality show, Disney trápí své investory ekonomickými problémy a Warneři se trápí se slučováním svých dvou streamovacích služeb. Alespoň že ta návštěvnost kin po mnoha měsících vypadá poměrně optimisticky. Přejeme hezké čtení.

Transgender kouzelníci a nová potterovská aférka

Před pár dny vyšla očekávaná videohra Hogwarts Legacy ze světa Harryho Pottera. Otevřený svět, ve kterém hráč může pěšky i na koštěti pár století před dějem knih a filmů zkoumat se svým kouzelníkem Bradavice, Prasinky i přilehlé okolí, bojovat s nepřáteli i navštěvovat výuku čar, sbírá poměrně spokojené recenze a v jednu chvíli videa z jejího hraní na platformě Twitch sledoval neskutečný milion lidí. Obrovský zájem okolo hry nicméně nevytváří jen popularita značky, ale i vyvolaná kontroverze okolo ní.

J. K. Rowlingová se na vývoji údajně nijak nepodílela, nepochybně ale ze slušných zisků dostane hezkou provizi. I proto řada hráčů i herních serverů Hogwarts Legacy bojkotuje kvůli nedávným kontroverzím okolo spisovatelčiných výroků ohledně trans osob. Řada lidí si naopak hru koupila údajně jen proto, aby to druhému táboru progresivních sluníčkářů pořádně natřeli; těmhle obráncům tradičních hodnot nicméně nepochybně radost při hraní zkazí reprezentace menšin, LGBT a vůbec první transgender postava z kouzelnického světa.

Na závěry o tom, jestli Hogwarts Legacy jako hra za všechen ten humbuk stojí, je ještě čas. Že se ale internetoví řvouni mají zbytečně dobře, díky čemuž můžou řešit takové blbosti, je ale jasné už teď.

Hogwarts Legacy (foto: PlayStation)

Netflix věrně realizuje Hru na oliheň

O vzniku reality show Squid Game: The Challenge, inspirované rekordním netflixovským hitem, jsme před pár měsíci už psali. Zásadní rozdíl obou formátů měl být, že ve skutečnosti soutěžící neměli bojovat o holé životy, ale o více než 100 milionů korun. Už to, že se Netflix rozhodl vražednou hru ze seriálu nějakým způsobem adaptovat jako reality show, zásadně podkopalo jeho hlavní myšlenku; zhruba 500 účastníků, kteří se o peníze utkali při natáčení v bývalé základně RAF ve Velké Británii, navíc nečekalo úplně lehké natáčení.

Tři lidé se údajně zranili a všichni celé hodiny mrzli, takže několik se jich podchladilo při natáčení obdoby hry u nás známé jako cukr, káva, limonáda, které se dost protáhlo a soutěžící museli držet doslova zmrzlé pózy v součtu několik hodin. Možné nebyly ani přestávky na zahřátí nebo záchod. Jeden pak natáčení přirovnal k válečné zóně, ze které měl být i minimálně jeden soutěžící vynesen na nosítkách a jiní se ke konci už jen plazili. Netflix rezolutně popírá, že by někdo byl zraněn vážně a zdravotníci prý byli přítomni celou dobu, PR škraloup okolo cenné značky se mu ale zatím úplně vyčistit nedaří.

Natáčení se zbývající polovinou soutěžících má pokračovat během února. Zatím se neví, kdy reality show na Netflixu poběží; druhá řada seriálu by pak měla dorazit někdy na přelomu roku.

Hra na oliheň (foto: Netflix)

Mrazivý internetový fenomén míří na plátno

Populární internetový fenomén The Backrooms se dočká celovečerní verze v produkci hororového mága Jamese Wana a spoluautora Stranger Things Shawna Levyho.

Jde o hororové urban legendy, které se původně začaly šířit na fóru 4Chan, odkud se rozšířila mj. na YouTube, kde na ní začaly kolaborovat stovky a tisíce uživatelů. Ti si společně vypráví a tvoří videa o anonymních opuštěných prostorách a nekonečných chodbách připomínajících kanceláře, kam se člověk může propadnout z naší reality, aby v nich následně byl nucen bloudit a prchat před děsivými entitami.

Na scénáři aktuálně pracuje autor Westworldu Roberto Patino v produkci populárního studia A24, zodpovědného třeba za Slunovrat, Velrybu nebo Všechno, všude, najednou. Práva na The Backrooms údajně získala v lítém aukčním boji, ve kterém porazilo i řadu větších konkurentů.

The Backrooms (foto: YT Kane Pixels)

Disney škrtá a jede na jistotu

Staronový šéf studia Disney, Bob Iger, má za sebou čtvrtletní prezentaci pro akcionáře, ze které vyplynula řada zajímavých novinek.

Myšácký zábavní hegemon čeká nelehké období škrtů a utahování opasků, které jsou v reakci na ekonomickou recesi a dozvuky pandemie potřeba. Do zábavních parků i kin se totiž diváci vrací jen pozvolna a Disney+ globálně ztratil 2,4 milionu platících diváků, na čemž obří podíl má neobnovení vysílacích práv na kriket a s tím související masivní ztráta předplatitelů na indickém trhu. Disney proto zásadně omezí investice do nového obsahu, čímž by rád ušetřil až tři miliardy dolarů, a podobnou částku by rád ušetřil na operačních nákladech. O pracovní místo tak má údajně přijít až sedm tisíc zaměstnanců.

Zásadnější pro nás jako pro diváky pak ale je oznámení nových filmů, které odpovídá cíli sázet maximálně na jistotu a příliš neriskovat. Můžeme tedy očekávat hned několik pokračování prověřených a dětmi milovaných značek, která jdou ruku v ruce se zvýšenými prodeji hraček, dek, batohů a podobných blbinek s oblíbenými postavičkami. Nové díly neminou již dvakrát uzavřenou sérii Toy Story, třetího dílu trilogie se dočká Ledové království a čeká nás i další Zootropolis a pixarovka V hlavě.

Mluví se pak i o tom, že Disney v rámci úsporných opatření zvažuje rozprodat část svého obsahu. Podle některých komentátorů nejsou v bezpečí dokonce ani samotné Star Wars, které skutečně výdělečný projekt nevygenerovaly již řadu let a stranou seriálů značka v podstatě hibernuje. Podobně radikální krok v tuhle chvíli ale příliš pravděpodobně nevypadá.

Bob Iger (foto: archiv)

HBO Max a Discovery+ se spojovat nebudou… úplně

Když už jsme u byznysu a streamu, zajímavé věci se tento týden děly i okolo Warnerů a jejich streamovacích služeb HBO Max a Discovery+. Dlouho se počítalo s tím, že se obě knihovny spojí v jednu a ustálí na trhu pod jedním brandem. Nakonec to ale vypadá, že obě pojedou dál sólo.

Na HBO Max by se sice postupně měla dostat větší část reality show a dokumentárního obsahu z Discovery, to by nicméně mělo dál fungovat i samostatně. Důvodem by podle zdrojů ze studia měla být obava ze ztráty až 20 milionů předplatitelů, kteří jsou s Discovery aktuálně spokojeni a nemuseli by si chtít připlácet za obsah navíc. Cena HBO Max je v tuhle chvíli s patnácti dolary měsíčně za verzi bez reklam oproti němu totiž skoro dvojnásobná a měla by ještě povyrůst.

Ať už budou obě verze služeb vypadat jakkoli, dorazit na globální trh by měly už někdy v průběhu tohoto jara, kam se termín přesunul z původně plánovaného léta.

HBO Max a Discovery+ (foto: Warner Bros. Discovery)


Na co se chodilo

Jamesi Cameronovi, jedinému režisérovi, který kdy natočil hned tři dvoumiliardové snímky, jeho Češi rozumějí. Avatar: The Way Of Water se totiž stal nejvýdělečnějším filmem historie našich kin a překonal tak dosavadního rekordmana Bohemian Rhapsody s čtvrt miliardou korun na kontě. V uplynulých dnech se přitom u nás prvně za několik týdnů nechodilo jen na Pandoru a za Shrekovým kocouřím parťákem, ale i na trosečníka Jiřího Langmajera v romantické komedii Ostrov, která nalákala za první víkend 60 tisíc diváků, a na novou hranou adaptaci Asterixe a Obelixe, jejichž výlet do čínské Země středu do kin přitáhl slušných 30 tisíc diváků.

Zaoceánské tržby jsou o poznání větší nuda. Camerona sice z piedestalu po dvou měsících sesadil M. Night Shyamalan se svou hororovou novinkou Někdo klepe na dveře, otvírák čtrnácti milionů dolarů je ale pod očekáváním a film se dost možná ani nezaplatí, protože průměrné recenze i ohlasy mu rozhodně nepomohou k tomu, aby se stal navštěvovanou trvalkou. Snad se nové pecky z ranku Šestého smyslu nebo Vyvoleného od někdejšího hitmakera ještě někdy dočkáme.

Zajímavý z tržebního hlediska bude i tento a příští týden, kdy se do kin chystá třetí Ant-Man se startem marvelovské páté fáze a vrátil se do nich i zremasterovaný Titanic, díky kterému bude James Cameron soupeřit v kinech o pozici třetího nejvýdělečnějšího filmu na světě soupeřit sám se sebou.

Na co se podívat

Titanic, tříhodinový epos o potopení nepotopitelné lodi se na 25. výročí svého uvedení, právě včas na Valentýna, vrací do kin. Do těch našich míří remasterovaný do 2K, s 5.1 zvukem a ve 3D. Má i po čtvrt století co nabídnout?

Konverze do 3D, na kterou políčko po políčku Cameron dohlížel před deseti lety, byla fantastická již při prvním znovuuvedení Titanicu do kin. Obraz není tmavý, barvy jsou živé, postprodukce negativu ostrá a přirozená. Výsledek zkrátka dodnes vypadá lépe než většina filmů, která pro tento formát vznikala přímo. Titanic se dočkal vyčištění i po zvukové stránce; burácivé skřípění jeho plechů, valící se vodu, ale i krásnou hudbu Jamese Hornera tedy uslyšíte v prostorovém zvuku.

Jedna z nejlepších variací na Romea a Julii, navrch okořeněná tragickou katastrofou, za ty roky vůbec neztratila na síle a emotivnosti. Osudová love-story Jacka a Rose je stále stejně strhující jako napoprvé, takže pokud jste Titanic nějakou dobu neviděli a chcete si ho připomenout, určitě neváhejte. No, a pokud jste snad Titanic neviděli nikdy, trochu vám vlastně závidíme. Okamžitě upalujte pro lístky, čeká vás totiž jeden z nejsilnějších filmových zážitků v životě. Podrobněji zde.

Martin Mažári, Totalfilm.cz
foto/video: archiv, PlayStation, Netflix, Warner Bros. Discovery, YT Kane Pixels, Falcon, CinemArt © 2023

TotalFilm YouTube logoTotalfilm kanál TotalFilm Spotify logoTotalfilm podcast