Menu

TotalFilm YouTube logo TotalFilm Spotify logo TotalFilm Instagram logo TotalFilm Facebook logo

TotalFilm YouTube logo TotalFilm Spotify logo TotalFilm Instagram logo TotalFilm Facebook logo
Infobox ikona

Už jste viděli trendující trailer Minecraft filmu? Najdete ho zde. A pár hodin starou ukázku hraného remaku Jak vycvičit draka si pusťte tady.

Total Week #48 – Johnny vs. Amber, Prdlavka a žaloby

Zatímco boj s pandemií se po celém světě zase rozhořel naplno, filmový průmysl začíná úbytek diváků citelně vnímat. Mezitím se ve filmové rubrice zpráv můžete dočíst o nové soudní kauze, definitivním zapomenutí předchozí velké soudní kauzy, adaptaci jedné obzvlášť peprné a aktuální soudní kauzy… a ve veselejším případě tady u nás v Česku i o otevření nové autobusové zastávky. Přejeme klidný poslední listopadový víkend tohoto roku a pěkné čtení.

U Prdlavky – záběr z filmu Vrchní prchni

Příští zastávka: U Prdlavky

Někdejší svéráz Pařízek se stal kmotrem nové žižkovské zastávky U Prdlavky. Zdeněk Svěrák oblékl zelený obleček z filmu Vrchní, prchni!, vytáhl z garáže ikonické vozítko velorex a slavnostně zahájil provoz poblíž ulic Kubelíkova a Vozová nedaleko hlavního nádraží v Praze. Zastávka na nové autobusové trase spojující Vinohrady se Žižkovem se totiž nachází nedaleko bydliště filmového knihkupce Dalibora Vrány, kterého v klasice Zdeňka Smoljaka ztvárnil Josef Abrhám. Zastávku navíc bude v autobuse hlásit přímo hlas Zdeňka Svěráka.

Scenárista u soudu

Bohemian Rhapsody se v roce 2018 stala nejnavštěvovanějším filmem v historii českých kin, a ve světě vydělala kolem 900 milionů dolarů. Na nízkorozpočtový snímek s rozpočtem 50 milionů dolarů je to slušný výsledek. Bohužel je běžnou praxí, že filmová studia výsledky některých svých fláků záměrně podhodnocují a díky svým kreativním účetním si hrají i s údajnými náklady, aby sumičky zůstaly ve firmě a ta se tak nemusela s tvůrci dělit víc, než je nezbytně nutné. Jak se ukazuje, produkční společnost GK Films, která stojí právě za Bohemian Rhapsody, není výjimkou, a čeká ji soud se scenáristou filmu Anthonym McCartenem. Tomu bylo navzdory jasným číslům sděleno, že v konečném součtu snímek zůstal ve ztrátě, a dosud tak na svém účtě neviděl ani dolar ze smluvně sjednaného podílu ze zisku. McCarten není jediným filmařem, který podobné praktiky musí řešit u soudu – po nedávné žalobě Scarlett Johansson na studio Disney se o své smluvně přislíbené peníze musí s producenty filmu Pád bílého domu tahat i herec Gerard Butler.

Kevin Feige se Scarlett Johansson na prezentaci filmu Black Widow

Scarlett u kormidla

To Scarlett Johansson se s Disneym od léta na svých ušlých ziscích ze streamu již mimosoudně vyrovnala, a u myšáka je tak zase krásně a růžovo. Podle čerstvého oznámení producenta Kevina Feigeho se někdejší představitelka Black Widow bude producentsky podílet na dosud neoznámeném projektu z filmového universa okolo Avengers, který by ale s rozpláclou a zesnulou agentkou neměl mít nic společného. Nelze tedy ani čekat, že by se na filmu Scarlett podílela herecky a zatím netušíme, o jaký film by mělo jít. Scarlett by se měla nejdříve objevit ještě ve filmu Tower of Terror, která má být podobně jako Piráti z Karibiku nebo Expedice: Džungle adaptací populární atrakce z Disneylandu.

Rozvod Johnnyho s Amber i ve vašem obýváku

Jak ukázala třeba narvaná kolonáda letos ve Varech, kde se fanynky Johnnyho Deppa mačkaly několik hodin proto, aby z dálky zahlédly hercova záda, někdejší Jack Sparrow se stále těší hojné popularitě. To samé se alespoň soudě podle internetových reakcí nedá říct o jeho bývalé manželce Amber Heard, toxický vztah hereckého páru, ve kterém nechybělo napětí, vzrušení, skoro uřízlé prsty a údajně ani nějaké ty bobky v posteli, se každopádně ale dočká dokumentárního zpracování. Film Johnny vs. Amber se objeví na streamovací službě Discovery+ a měl by nabídnout obě perspektivy právních zástupců i nejbližšího okolí obou stran bulvárem hojně propíraného rozvodu, stejně jako nespočet inkriminovaných záznamů a nahrávek.

Pařani u obrazovek

Videoherní filmy nemají zrovna pěknou pověst, na poli seriálů se jim ale relativně daří. Animovaný Arcane vycházející ze světa League of Legends se ihned po své premiéře na Netflixu začal u fanoušků předlohy i kritiků těšit obří popularitě, záhy poté jsme se tedy dočkali oznámení druhé série. Konkurenční služba Amazon Prime mezitím oznámila, že pilně pracuje na adaptaci oblíbené sci-fi série stříleček Mass Effect, odehrávající se na konci 22. století. Momentálně je před podpisem smlouvy s jejím vydavatelem EA. Hráči tak budou mít po celodenním klikání v nejbližších letech u čeho odpočívat.

Scott vs. telefony

Poslední souboj je výborná záležitost, v kinech to ale měl sakra těžké a s více než stomilionovým rozpočtem nevydělal zpátky ani třetinu. V současném “sequelitidou” trpícím Hollywoodu se historický velkofilm, který není podpořen známou knižní předlohou ani širší sérií, stal takřka vymírajícím druhem, jehož komerční potenciál leží na bedrech starších diváků. Ti jsou ale obecně méně početnou a lukrativní skupinou než mladší generace, kterou přeci jen zajímají víc komiksy a komedie než boomerská tematika středověku v masivním stopadesátiminutovém podání. A Ridley Scott se teď do mileniálů pořádně opřel, když byl v podcastu WTF tázán na to, proč jeho historický velkofilm v kinech dle jeho názoru tak pohořel: „Jde o to, jaké dnes máme diváky. Dnešní publikum vyrostlo s pos*anýa mobilama v rukou. Mileniálové se dneska nechtějí dozvědět nic, co si nepřečtou na displejích.“ K tomu Ridley, který kromě nesporně geniálních filmů má na kontě i takové radosti, jako je Exodus nebo Prometheus, stihl ještě shodit Marvelovky jako nekoukatelné braky a oznámit, že Blade Runner se dočká seriálového zpracování. No, my jen pevně doufáme, že aktuální Total Week nečtete z mobilu, haranti.

Ridley Scott


Na co se chodilo

Do návštěvnosti našich kin se již bohužel promítá růst čísel nakažených a zpřísňování opatření, zároveň v uplynulém týdnu i chyběly výraznější novinky, které by diváky před stříbrné plátno přitáhly. Wes Anderson, umělecký fajnšmekr vyžívající se v dokonalých, vycentrovaných, statických kompozicích, zaujal 4000 diváků se svou novinkou s šíleným názvem Francouzská depeše Liberty, Kansas Evening Sun. Naše tipy z Festivalu francouzských filmů, Hlas lásky inspirovaný životem Céline Dion a černobílé drama Paříž, 13. obvod zaujaly oba něco přes tisíc diváků. Komedie Přání Ježíškovi mezitím přelezla hranici 100 000 diváků, což je na současnou dobu příjemný výsledek.

Ve světě kraluje Bond, který je se svými 734 miliony dolarů oficiálně nejúspěšnějším filmem od propuknutí pandemie. Poměrně úspěšně mezitím otevřeli v Americe noví Krotitelé duchů, které v Česku snad uvidíme po Novém roce, se svými 44 miliony. Už teď je jasné, že snímek by měl zaslouženě skončit v zelených číslech, což je v dnešní době pro každého producenta velké vítězství. Poměrně razantně ve světových kinech již brzdí Eternals i houževnatá Duna, kteří v následujících týdnech již patrně žádnou velkou parádu nepředvedou a nepřehoupnou se celosvětově ani přes půlmiliardovou hranici, což v případě takhle velkých blockbusterů bývalo v normálním světě před covidem takřka samozřejmostí.

Filmový tip

Tak děti, odložte ty mobily a udělejte strejdovi Ridleymu tento týden radost a zajděte si na jeho druhou letošní novinku, Klan Gucci. Hraje v ní Lady Gaga, ze které se před třemi lety zrodila skutečná herecká hvězda. Vzestup a pád rodinného podniku Gucci s sebou přináší hádky, zrady, usmíření, lásky a neštěstí takřka operních rozměrů – asi jako průměrná rodinná návštěva. V tomto případě se ale najdou i tací, kteří se pro slávu a moc módního impéria neštítí ani vraždit. Klan Gucci je okázalá stylovka, která by širší cílovku mohla zaujmout nejen módním prostředím a kriminálním laděním, ale i hereckou extravagantností.

I druhý tip tohoto týdne je inspirován skutečnými událostmi. Will Smith si dost možná kráčí pro Oscara s životopisným snímkem Král Richard, který vypráví o otci Sereny a Venus Williamsových, nejúspěšnějších tenistek v historii a sester z vyloučené lokality Compton na předměstí Los Angeles. To by mohlo odradit řadu diváků, kteří nad sportovní tematikou ohrnují nos, byla by to ale velká škoda. Film s českým podtitulem Zrození šampionek se sice točí okolo standardních hodnot obdobných děl, jako je pokora, zanícení, víra či houževnatost, z předvídatelné šablony sportovních filmů ale vybočuje hereckými výkony, nekonvenčním a výstředním protagonistou a svěžím vyprávěním nepostrádajícím nadhled.

připravil: Martin Mažári, Totalfilm.cz
foto/video: Falcon, Bioscop, Vertical Entertainment, Forum Film © 2021

TotalFilm YouTube logoTotalfilm kanál TotalFilm Spotify logoTotalfilm podcast