Co je lepší než nudný áčkový film? Skvělý béčkový film, ze kterého se vyklube áčko. A přesně tohle označení v pozitivním slova smyslu zaslouží nová akční vyvražďovačka Lov. Je to jednoduché: bohatí američtí milionáři unesou pár týpků, kteří nemají zdánlivě vůbec nic společného. Ti se probudí kdesi v lesích na druhém konci světa a začíná boj o holý život. Než prvních pár nešťastníků zjistí, o co vlastně jde, jsou nepěkně zlikvidováni. Šílená devadesátiminutovka právě začíná. Rambo by se divil.
Lov mohl v kinech být dávno předtím, než byl definitivně (přes peripetie s koronavirem) uveden do distribuce. Loni na podzim se v USA zase masově střílelo (Ohio, Texas) a uvést film v této době by návštěvnosti příliš neprospělo a studio Universal by bylo nejspíš obviněno z cynismu. A tak se příběh vraždících maniaků a jejich obětí k divákům dostává se zpožděním.
[pullquote align=“left“ cite=““ link=““ color=““ class=““ size=““]Je to komedie?[/pullquote]Lov je akční thriller s výraznou porcí komediálních momentů. Ač se ve filmu dočkáme extrémně brutálních zabíjaček, ustřelených hlav, roztrhaných těl a vydloubnutého oka, průměrně uvolněný divák se tomu všemu nejspíš ze srdce zasměje. Každou scénu doprovází určitý druh sarkasmu. Krom reakce na nastalé situace se o Lovu dá mluvit jako o jistém druhu satiry. Scenáristé útočí na současnou Ameriku, republikány i demokraty, magory vyžívající se v konspiračních teoriích, neustálé vyvažování genderových i rasových předsudků.
Ale nebojte se, autoři scénáře tohle všechno do filmu dostali tak šikovně, že vás to ani na moment nemůže zatížit nebo obtěžovat.
[pullquote align=“left“ cite=““ link=““ color=““ class=““ size=““]Originální[/pullquote]A ještě se jim podařilo něco! Dokázali v první půlhodině dokonale zmást diváka. Netuší totiž, kdo je hlavní postavou. Je to ta blondýna na začátku? Ten sympaťák, co vypadá jako zachránce všech a všeho? Nebo je to ten obtloustlej strejc s páčidlem? Ne. Trailery jste viděli, takže: je to ta obdařená blondýna (Betty Gilpin), která ze svých úst cedí jednu schwarzeneggerskou hlášku za druhou.
Holka to má dost na háku. Má skvělý úsudek, ovládá dokonale několik bojových umění, umí skvěle zacházet se zbraněmi a kam přijde, tam likviduje. Sama je tak v bezpečí a míří k finálnímu fightu se strůjcem toho všeho…
Komediální podtón, který si jinak vcelku klasická vyvražďovačka nese, plodí opravdu dokonalé momenty. Když už notnou chvilku přemýšlíte nad tím, jak je možné, že si ta děva poradí úplně se vším a všemi, jedna z postav se prostě a jednoduše zeptá. Vnadná blondýna suše odpoví: „Byla jsem v Afghánistánu.“ A je jasno. Musíte to přijmout jako ten chlápek na plátně, který to za chvilku bude mít za sebou. S vysvětlením je totiž spokojen. A vy budete taky.
Když se Lov dostává do závěrečné třetiny, nepolevuje. Nečekají nás žádné WTF momenty, kvalita scénáře neupadá. Naopak. A závěrečný boj je choreograficky i nápady jednou z nejlepších pranic, kterou jsem za poslední dobu na plátně viděl. Naposledy jsem se takhle bavil u posledního Mission Impossible (scéna na pánských záchodech).
-
80%
-
70%
-
70%
-
80%
-
70%
-
70%
Lov (2020)
Akční komediální thriller z produkční stáje prověřeného Jasona Bluma je v těchto dnech to nejlepší a nejzábavnější, co ve znovu otevřených kinech můžete vidět. Chce se mi napsat, že je to typická popcornovka, ale to se teď nehodí, protože chroupat k tomu bohužel nic nebudete. Křupat bude něco úplně jiného.
foto/video: CinemArt © 2020