Karlu Janákovi komedie svědčí. LOVEní je po dlouhé době česká žánrovka, za kterou se její producenti ani režisér nemusí stydět. Romantická komedie o ženě, které od oltáře uteče ženich, má funkční scénář plný absurdních postav. To ale vůbec nevadí, protože to celé drží pohromadě a baví.
Eliška (Ester Geislerová) má svatbu. Místo romantického „ano“ ale její ženich uteče od oltáře. Nešťastné pětatřicátnici se zhroutí svět, nemá kde bydlet, ale má skvělou kamarádku (Evelyn Kramerová). Ta ji v těžkých chvílích podrží a navíc jí vytvoří profil na online seznamce. Přes počáteční nesouhlas se nakonec Eliška vrhne po hlavě do série seznamovacích schůzek. Její despekt k opačnému pohlaví posiluje nejen setkávání se s prapodivnými nápadníky, ale i její nový spolubydlící. Nastěhuje se totiž k nevlastnímu bratrovi Richardovi (Jakub Prachař), se kterým vyjít není úplně jednoduché…
[pullquote align=“left“ cite=““ link=““ color=““ class=““ size=““]Je tu vtip, ne trapno[/pullquote]Jak jsem už naznačil, tentokrát všechno dobře dopadlo. Karel Janák si scénář napsal sám a je vidět, že přemýšlel a je zkušený tvůrce. Nedopouští se základních failů všech příšerných podprůměrných romantických komedií poslední doby. Má velmi dobře prokreslené hlavní i vedlejší postavy, slušně vystavěné situace a často i dobře vypointované vtipy. Nutno zdůraznit – vtipy. Čili ne trapné pokusy o ně. Pokud se ve filmu vyskytuje pád z kola do bahna, má svoje opodstatnění a vychází ze smysluplně napsané situace. Zdálo by se, že tahle základní věc by měla být ve filmech samozřejmostí. Bohužel v české kinematografii to pravidlem není.
Partička nevyvedených nápadníků je napsaná vcelku nápaditě a kdyby byl celý film jen o nevyvedených schůzkách, byl by možná ještě zábavnější.
Janák si krom smysluplného scénáře hlídá i technickou stránku věci. Na romantickou žánrovku má film velmi dobrou kameru i trefně použitý soundtrack. Ať už jde o scénickou hudbu nebo použitý hudební score. Výběr pardubických lokací taky vyšel na výbornou, netušil jsem, jak může být tohle město s relativně malým historickým jádrem na plátně fotogenické. A další pochvala filmu patří za citlivě použitý product placement. Ten je v LOVEní téměř neznatelný a když už se objeví, neční z něj na první dobrou.
LOVEní se prostě povedlo. V rámci žánru i cílovky funguje a to je třeba rozhodně ocenit. Obzvlášť v kontextu tristní tvorby Janákových „konkurentů“ na poli tohoto typu filmu.
-
75%
-
60%
-
75%
-
75%
-
70%
LOVEní (2019)
Stejně jako u konkurenční komedie Ženy v běhu i tady producenti přemýšleli nad finálním produktem. Vyplatilo se to. Do kin posílají dotažený a fungující film, který má přesně vyprofilovanou cílovou skupinu. Té se nová romantická komedie bude líbit. A nejen jí. Bavil jsem se taky.
foto/video: Bontonfilm © 2019