Menu

TotalFilm YouTube logo TotalFilm Spotify logo TotalFilm Instagram logo TotalFilm Facebook logo

TotalFilm YouTube logo TotalFilm Spotify logo TotalFilm Instagram logo TotalFilm Facebook logo
Infobox ikona

PŘEJEME VÁM KRÁSNÉ PROŽITÍ VÁNOČNÍCH SVÁTKŮ A MNOHO ZDRAVÍ A ŠTĚSTÍ V NOVÉM ROCE 2025.

Pohádkář stupňuje kampaň – v klipu zpívá Geislerová, Herzigová a Macháček

Novinka Vladimíra Michálka Pohádkář podle předlohy Barbary Nesvadbové stupňuje svoji kampaň před listopadovou premiérou (6. 11.). Čeští tvůrci pomalu začínají pracovat s marketingem filmu podle angloamerického vzoru. V případě Pohádkáře se jedná o ukázkovou kampaň. Teaser, poté plakát, trailer a nyní hudební klip k filmu.

Pohádkář vypráví o dvojím životě jednoho muže, který se zmítá mezi paralelními milostnými vztahy. Zdobí ho mimo jiné i herecká účast supermodelky Evy Herzigové v jedné z hlavních rolí.

Reklamní kampaň s postupným uvolňováním materiálů není v českém prostředí stále zcela standardní. Čeští tvůrci a občas i distributoři ne vždy využívají potenciál filmu k účinné reklamní kampani. Buď jsou materiály k filmu uvolněny naráz nebo je jich naopak žalostně málo. Občas díky tomu zapadne zajímavý český film, který by při promyšlené a cílené kampani orientované na online publikum, mohl udělat v kinech mnohem zajímavější čísla.



Pohádkář je jednou z mála čestných výjimek a ukázkou, jak s filmem před premiérou pracovat optimálně. Trendem poslední doby je právě online kampaň, která se ukazuje jako nejúčinnější nástroj při oslovení potenciálního publika.
A nepoužívají se jen trailery a hudební klipy. Stále častěji cílí studia i tvůrci na publikum i tkzv. virálními videi. Zdánlivě na první pohled nesouvisející klip v závěru poutá na nový film. Dělá to zpravidla neotřelým a originálním způsobem. V českých podmínkách před dvěma lety dokonce vznikl i klip s ukázkami zahraničního filmu s českou dotáčkou. V případě filmu Iron Sky byla ukázka z filmu prostříhána hereckou etudou českého herce (klip ke zhlédnutí zde). Ve výsledku to byl zajímavý ale bohužel ojedinělý případ promyšlené kampaně. Autoři dokonce využili i tehdejší věznění Davida Ratha ve vazbě a klip nesl vtipný název ProtektoRath. Snímek totiž vyprávěl o invazi nacistů z vesmíru a využil i doznívajícího soudu mezi časopisem Reflex a Rathem kvůli zobrazení politika na titulní stránce časopisu s führerovým knírkem.
K nejúspěšnějším a nejprogresivnejším kampaním poslední doby patří zejména video smršť k filmu Tomáše Vorla Vejška. Jen na našem YouTube kanále zhlédlo klipy k pokračování filmu Gympl přes 250 tisíc diváků. Tvůrci filmu tehdy uveřejňovali průběžně i videodeníky z natáčení a přiblížili se tak proslulým hobitím kampaním Petera Jacksona.
Snad se v budoucnu čeští distributoři, filmaři i PR manažeři budou inspirovat a využijí potenciál online médií naplno.

AC, totalfilm.cz
-vlastní zpráva-
zdroj: Falcon, U. Donátová, Z. Janáková, Film Europe

TotalFilm YouTube logoTotalfilm kanál TotalFilm Spotify logoTotalfilm podcast