Novinka Vladimíra Michálka Pohádkář podle předlohy Barbary Nesvadbové stupňuje svoji kampaň před listopadovou premiérou (6. 11.). Čeští tvůrci pomalu začínají pracovat s marketingem filmu podle angloamerického vzoru. V případě Pohádkáře se jedná o ukázkovou kampaň. Teaser, poté plakát, trailer a nyní hudební klip k filmu.
Pohádkář vypráví o dvojím životě jednoho muže, který se zmítá mezi paralelními milostnými vztahy. Zdobí ho mimo jiné i herecká účast supermodelky Evy Herzigové v jedné z hlavních rolí.
Reklamní kampaň s postupným uvolňováním materiálů není v českém prostředí stále zcela standardní. Čeští tvůrci a občas i distributoři ne vždy využívají potenciál filmu k účinné reklamní kampani. Buď jsou materiály k filmu uvolněny naráz nebo je jich naopak žalostně málo. Občas díky tomu zapadne zajímavý český film, který by při promyšlené a cílené kampani orientované na online publikum, mohl udělat v kinech mnohem zajímavější čísla.
Pohádkář je jednou z mála čestných výjimek a ukázkou, jak s filmem před premiérou pracovat optimálně. Trendem poslední doby je právě online kampaň, která se ukazuje jako nejúčinnější nástroj při oslovení potenciálního publika.
A nepoužívají se jen trailery a hudební klipy. Stále častěji cílí studia i tvůrci na publikum i tkzv. virálními videi. Zdánlivě na první pohled nesouvisející klip v závěru poutá na nový film. Dělá to zpravidla neotřelým a originálním způsobem. V českých podmínkách před dvěma lety dokonce vznikl i klip s ukázkami zahraničního filmu s českou dotáčkou. V případě filmu Iron Sky byla ukázka z filmu prostříhána hereckou etudou českého herce (klip ke zhlédnutí zde). Ve výsledku to byl zajímavý ale bohužel ojedinělý případ promyšlené kampaně. Autoři dokonce využili i tehdejší věznění Davida Ratha ve vazbě a klip nesl vtipný název ProtektoRath. Snímek totiž vyprávěl o invazi nacistů z vesmíru a využil i doznívajícího soudu mezi časopisem Reflex a Rathem kvůli zobrazení politika na titulní stránce časopisu s führerovým knírkem.
K nejúspěšnějším a nejprogresivnejším kampaním poslední doby patří zejména video smršť k filmu Tomáše Vorla Vejška. Jen na našem YouTube kanále zhlédlo klipy k pokračování filmu Gympl přes 250 tisíc diváků. Tvůrci filmu tehdy uveřejňovali průběžně i videodeníky z natáčení a přiblížili se tak proslulým hobitím kampaním Petera Jacksona.
Snad se v budoucnu čeští distributoři, filmaři i PR manažeři budou inspirovat a využijí potenciál online médií naplno.
AC, totalfilm.cz
-vlastní zpráva-
zdroj: Falcon, U. Donátová, Z. Janáková, Film Europe