Novinka režiséra Damiena Chazella se včera promítala na slavnostním zahájení prestižního benátského filmového festivalu. Režisér La La Landu a Whiplashe přivezl do Itálie příběh legendárního astronauta Neila Armstronga s Ryanem Goslingem v hlavní roli. První reakce světových recenzentů jsou nadšené. Zdá se, že film bude událostí podzimní sezóny.
David Rooney z The Hollywood Reporter píše, že viděl velmi inteligentní scénář o rozhodující americké i celosvětové události. Podle něj ve filmu nedochází ani k nepatřičné oslavě nebo glorifikaci Armstronga. Mladý režisér po svých hudebních filmech nyní ukazuje podle recenzenta obrovskou šíři svého záběru a velkého talentu.
Gosling tady podle novináře potlačuje své přirozené charisma a jako osobnost ustupuje do pozadí, aby na plátně vynikl sám Armstrong. Není to standardní hollywoodská koncepce pro postavy tohoto typu. Gosling vás lapí. Jeho herecký výkon nabízí intimní nuance, ať už se Neil zabývá otázkou života a smrti nebo jen prostě zírá na měsíc ze svého dvorku.
Peter Bradshaw z Guardianu také označuje Chazellův film jako velmi inteligentní, Owen Gleiberman z Variety ho vidí jako velkolepé a autentické vzrušující dokudrama v tom nejlepším slova smyslu. Bradshaw film navíc označuje jako realistické drama plné napínavého nebezpečí a zničující posedlosti.
Na světových serverech se objevily v podstatě pouze pochvalné recenze. Projekt má vzhledem k osobě režiséra i dalšímu obsazení (Claire Foy, Corey Stoll, Cory Michael Smith a Jason Clarke) našlápnuto k filmovým cenám už od začátku. Chazelle i scenárista Josh Singer jsou potencionální zlatí hoši, kteří na nejvyšší mety v uplynulých letech už dosáhli. A evidentně se jim to povede i teď.
Na jednom se recenzenti každopádně shodli – jedná se o plnokrevný snímek, kvalitní filmařinu a staromódní filmový epos v tom nejlepším smyslu slova.
[pullquote align=“full“ cite=““ link=““ color=““ class=““ size=““]Do našich kin se První člověk podívá 11. října.[/pullquote]
-red-
zdroj: The Hollywood Reporter, Variety, Telegraph, Guardian
foto/video: Universal / CinemArt © 2018