Dívka ve vlaku vznikla podle knižní předlohy britské spisovatelky Pauly Hopkins. Do filmové podoby ji převedl Tate Taylor (Černobílý svět). A jedná se určitě o jeden z nejočekávanějších filmů této sezóny. Na první pohled je tu jistá paralela s knihou Zmizelá od Gillian Flynn a její následnou filmovou verzí Davida Finchera. Někteří kolegové se nevyhnuli srovnání. Já pro něj nevidím žádný důvod. Snímek si i bez toho udrží silnou pozici, protože nabízí velmi kvalitní herecké výkony, především v ženských rolích. Těm bezpochyby kraluje Emily Blunt v roli Rachel.
Rachel (Emily Blunt), Anna (Rebecca Ferguson) a Megan (Haley Bennett) tvoří pevné jádro lehce zneklidňující Dívky ve vlaku. Velmi umně stvořily tři charakterově odlišné ženy, jejichž životy spojuje jeden muž (Justin Theroux). Ten velmi dobře ví, že manipulace je silná zbraň a sugesce jí věrně sekunduje…
Rachel se stále nevyrovnala s nevydařeným manželstvím a to, že její exmanžel má novou rodinu jí pomalu „rozežírá“ zevnitř. Zoufalé činný – jako třeba časté pokusy o telefonický kontakt s ním, divákovi od jistého momentu odhalí, že Rachel není úplně důvěryhodnou osobou, i když se právě ona stává občasným vypravěčem a průvodcem příběhem. Trpí výpadky paměti, bujnou představivostí a jejím věrným přítelem se denně stává vodka přelitá do lahve na pití. Každodenním Racheliným únikem z reality je pár vteřin ze života dokonalého páru, který vídá z okna vlaku v blízkosti tratě, kudy projíždí. Jenže jednoho dne se po Megan z božsky vypadajícího páru slehne země. Samozřejmě, že i Rachel je jednou z hlavních podezřelých. Bohužel pro filmovou adaptaci je pak zmizení Megan vysvětlováno trochu neobratně a divákovi proto nedostatečně nabízí radost z vlastního rozklíčování zápletky.
V roli Megan si nedovedu představit nikoho jiného než právě Haley Bennett. Dobře vystihla skrytou provokativnost Megan a její zastřený přidrzlý pohled. Zároveň jím ale jasně dává najevo, že všechno okolo je jí vlastně jedno a jen ona ví, jak se věci mají. Třetí ženskou rolí je Anna, nová žena Rachelina exmanžela. Je to dokonalá žena v domácnosti, která se stará o jejich malou dceru a Megan u ní pracuje jako babbysitter.
[pullquote align=“left“ cite=““ link=““ color=““ class=““ size=““]Rychlá dedukce[/pullquote]Až zbytečně brzy tušíte, jak se věci mají, i když se film snaží pracovat s pocitem, že všechno může být i jinak. Ale i tak pro mě snímek při sledování neztrácel na atraktivitě.
Snímek má chladnou atmosféru a dobře vybranou žánrovou hudbu.Výsledkem přes všechny snahy ale není thriller, spíš drama s výtečnou Emily Blunt v hlavní roli. Ta si podle mého mínění odnese za svou práci nejednu cenu.
[pullquote align=“right“ cite=““ link=““ color=““ class=““ size=““]Příliš popisný závěr[/pullquote]Scénář je v několika momentech poměrně těkavý. Ale já za tím vidím spíš neutrální pokus o navození atmosféry. Diváka to ale může trochu zbytečně rozptylovat. Co mě na filmu ale skutečně mrzí je jeho závěr. Je zbytečně popisný a až směšně v něm vyznívá jistá scéna, která má být asi oslavou ženské soudržnosti a v tu chvíli i pomstychtivosti.
Dívka ve vlaku (2016) Dívka ve vlaku je určitě nadstandardní thriller se špičkovými výkony. Mohl být ale o fous lepší. V každém případě se do kin můžete bez obav vydat i pokud znáte knižní předlohu. Zásadní zklamání jako například z nedávné Slečny Peregrinové se konat nebude. To vám slibuju.
foto/video: Freeman Entertainment © 2016
Dívka ve vlaku v těchto dnech míří na plátna kin, důvod k oslavám ale mají zejména knihkupci. Šokujícího thrilleru britské spisovatelky Pauly Hawkins se totiž v Česku prodalo už přes 100 000 výtisků, což z ní dělá jednu z nejúspěšnějších knih posledních let.
V Česku tento titul překonal i Zmizelou. Autorka Paula Hawkins si podle časopisu Forbes díky knize vydělala přes 10 milionů dolarů.
Na českém knižním trhu je za bestseller považován titul, jehož se prodá více než 10 000 výtisků, což Dívka ve vlaku překonala desetinásobně, a v žánru napětí tak nemá konkurenci.
Knihu vydalo nakladatelství IKAR.