Jedna z nejobsazovanějších domácích hereček Anna Geislerová a česká herecká ikona Daniela Kolářová se setkávají v hlavních rolích původního českého hororu Polednice. Toto, možná překvapivé spojení hereckého obsazení a žánru, pochází z dílny autorsko-producentského dua Matěj Chlupáček – Michal Samir, které na sebe upozornilo vydařeným debutem Bez doteku, nebo generační filmovou výpovědí Hany. Natáčet se bude v průběhu srpna v okolí Berouna, s premiérou počítá distributor – společnost Falcon v březnu příštího roku. Vedle Anny Geislerové a Daniely Kolářové vytvoří další role Karolína Lipowská, která hraje dcerku Anetku, dále Jiří Štrébl, Marie Ludvíková nebo Halka Třešňáková.
Eliška s malou dcerkou se po mnoha letech vrací do rodné vesnice svého muže, aby se zde pokusila o nový začátek. Kromě vlídného přijetí sousedů ji tu však čeká i setkání s místní podivínkou, ženou, která ve své pomatené mysli vleče tíhu vlastního dávného neštěstí. Kolem Elišky, vystavené traumatům z osamělosti a postupně vysilované boji s nekonečnými úředními stereotypy, se postupně začínají spřádat sítě prokletí. Podaří se Elišce zachránit sebe i dceru před mysteriózním zlem dřív, než ji zcela ovládne stín Polednice a nebo vlastní šílenství?
Přestože titul filmu odkazuje k slavné básni Karla Jaromíra Erbena, inspirace pro filmový příběh, zasazený do současnosti, je velmi volná. „Šlo nám o to vytvořit skutečně moderní tvar filmu v rámci hororového žánru, nikoliv dobové ztvárnění známé balady,“ upřesňuje producent Matěj Chlupáček. Do centra příběhu odehrávajícího se v uprostřed horkého léta v malé vesnici, žijící svým neměnným rytmem, postavili mladou ženu donucenou bojovat s nepřízní osudu i vlastními přízraky. „Chtěli jsme, aby zdánlivě běžný životní příběh, dostal v Polednici temnou, napínavou, hororovou atmosféru, kdy se stírají hranice skutečnosti a fantazie,“ vysvětluje scenárista Michal Samir.
Tvůrčí dvojice k realizaci filmu Polednice přizvala debutujícího režiséra Jiřího Sádka, absolventa Akademie M. Ondříčka v Písku, který na sebe upozornil krátkometrážními snímky Neříkej hop a Pan Pozdě. Za kameru filmu Polednice se postaví jeden z předních českých kameramanů Alexander Šurkala.
„Eliška je typickým příkladem mámy pod tlakem, v těžké životní situaci, kterou se nerozhodne řešit jednoduchým způsobem, a tím, že se realitu snaží potlačit, nakonec vytvoří jinou, mnohem horší variantu toho, co se opravdu stalo,“ říká o své úloze Anna Geislerová.
zdroj: U. Donátová/Z. Janáková
foto: Julie Vrabelová / Barletta Production